Filozofia noastră
Explorarea, dezvoltarea imaginaÈ›iei, dragostea pentru copii È™i educaÈ›ia timpurie sunt valorile principale după care ne ghidăm la ImagiNation Early Years Centre. Ne dorim ca ImagiNation să devină o a doua casă pentru copii, un loc special în care să fie iubiÈ›i, îngrijiÈ›i È™i expuÈ™i la diferite activități de învățare timpurie.
​
Centrul nostru oferă educaÈ›ie timpurie bazată pe principiile abordării Reggio Emilia, cu accent pe învățare prin joacă È™i poveÈ™ti (play-based È™i story-based learning). Programul nostru educaÈ›ional răspunde nevoilor individuale ale fiecărui copil, stadiului diferit de dezvoltare, precum È™i intereselor variate ale copiilor. Programul nostru include expunerea la limba engleză zilnic prin conversaÈ›ie, poveÈ™ti È™i cântecele, contribuind astfel la dezvoltarea gândirii divergente È™i a creativității copilului.
​
Abordarea Reggio Emilia valorifică rolul părinÈ›ilor în dezvoltarea filozofiei centrului È™i programului educaÈ›ional. InformaÈ›ii detaliate despre modul în care decurge o zi la centrul nostru se găsesc aici (link spre o zi la noi) sau în cartea pentru părinÈ›i, care include toate procedurile È™i modul de organizare al programelor educaÈ›ionale oferite.
Valorile după care ne ghidăm la ImagiNation Early Years Centre
Adaptarea blândă a copiilor la un mediu familiar, prietenos È™i sigur.
Dezvoltarea imaginației, a creativității și a fanteziei
Învățarea prin joacă
Învățarea prin lectură
Dezvoltarea socio-emoțională a copilului
Explorarea È™i învățarea prin descoperire
Reggio Emilia
Centrul ImagiNation urmează în abordarea tematică săptămânală principiile filozofiei Reggio Emilia, abordare care îÈ™i are originile în Italia, fondatorul ei fiind Loris Malaguzzi. Această abordare s-a răspândit treptat în diferite colÈ›uri ale lumii datorită următoarelor motive:
valorifică curiozitatea și creativitatea copiilor prin activități-proiect din domenii variate
părinÈ›ii sunt încurajaÈ›i să se implice în activitățile noastre È™i în educaÈ›ia copiilor
copiii învață prin explorarea mediului exterior È™i interior cu ajutorul celor 100 de limbaje È™i modalități de expresie, printre care enumerăm cuvintele, dansul, pictura, sculptura, modelajul, muzica, teatrul, miÈ™carea, colajul È™i jocurile de umbre.
educatorul este mentor È™i ghid pentru fiecare copil, fiind un observator al nevoilor È™i înclinaÈ›iilor copilului.
mediul reprezintă al treilea profesor, mediul înconjurător fiind aranjat în aÈ™a manieră încât să încurajeze explorarea È™i învățarea
copilul învață prin cele 100 de limbaje, copiilor li se pun la dispoziÈ›ie activități variate din diverse domenii prin care sunt încurajaÈ›i să-È™i dezvolte creativitatea, socializarea, încrederea în sine, totodată acumuland informaÈ›ii utile pentru a creÈ™te echilibrat
Pe lângă principiile Reggio Emilia, ImagiNation integrează practic play-based È™i story-based learning, deoarece considerăm ca la această vârstă copiii învață jucându-se iar poveÈ™tile reprezintă modalitatea principală prin care dezvoltăm limbajul È™i creativitatea copiilor.
Activitățile din cadrul programului sunt realizate în acord cu aceste principii È™i se vor desfășura în regim bilingv engleză-română.
În ochii copiilor, nicio zi nu seamănă cu alta È™i ne străduim să îi oferim fiecăruia posibilitatea de a explora, de a creÈ™te, a comunica sau a se juca È™i învăța în ritmul propriu. Pentru ca aceste lucruri să se întâmple, copiii au nevoie È™i de predictibilitate È™i o rutină a principalelor momente ale zilei.