top of page
Filozofie
IMG_0108.jpg

Filozofia noastră

Explorarea, dezvoltarea imaginaÈ›iei, dragostea pentru copii È™i educaÈ›ia timpurie sunt valorile principale după care ne ghidăm la ImagiNation Early Years Centre. Ne dorim ca ImagiNation să devină o a doua casă pentru copii, un loc special în care să fie iubiÈ›i, îngrijiÈ›i È™i expuÈ™i la diferite activități de învățare timpurie.

​

Centrul nostru oferă educaÈ›ie timpurie bazată pe principiile abordării Reggio Emilia, cu accent pe învățare prin joacă È™i poveÈ™ti (play-based È™i story-based learning). Programul nostru educaÈ›ional răspunde nevoilor individuale ale fiecărui copil, stadiului diferit de dezvoltare, precum È™i intereselor variate ale copiilor. Programul nostru include expunerea la limba engleză zilnic prin conversaÈ›ie, poveÈ™ti È™i cântecele, contribuind astfel la dezvoltarea gândirii divergente È™i a creativității copilului. 

​

Abordarea Reggio Emilia valorifică rolul părinÈ›ilor în dezvoltarea filozofiei centrului È™i programului educaÈ›ional. InformaÈ›ii detaliate despre modul în care decurge o zi la centrul nostru se găsesc aici (link spre o zi la noi) sau în cartea pentru părinÈ›i, care include toate procedurile È™i modul de organizare al programelor educaÈ›ionale oferite.

Valorile după care ne ghidăm la ImagiNation Early Years Centre

ImagiNation_Elements_Vectorial-02_edited.png

Adaptarea blândă a copiilor la un mediu familiar, prietenos È™i sigur.

ImagiNation_Elements_Vectorial-03.png

Dezvoltarea imaginației, a creativității și a fanteziei

ImagiNation_Elements_Vectorial-09.png

Învățarea prin joacă

Învățarea prin lectură

ImagiNation_Elements_Vectorial-04.png

Dezvoltarea socio-emoÈ›ională a copilului 

ImagiNation_Elements_Vectorial-05.png

Explorarea È™i învățarea prin descoperire

Reggio Emilia

Centrul ImagiNation urmează în abordarea tematică săptămânală principiile filozofiei Reggio Emilia, abordare care îÈ™i are originile în Italia, fondatorul ei fiind Loris Malaguzzi. Această abordare s-a răspândit treptat în diferite colÈ›uri ale lumii datorită următoarelor motive:

valorifică curiozitatea și creativitatea copiilor prin activități-proiect din domenii variate

părinÈ›ii sunt încurajaÈ›i să se implice în activitățile noastre È™i în educaÈ›ia copiilor

copiii învață prin explorarea mediului exterior È™i interior cu ajutorul celor 100 de limbaje È™i modalități de expresie, printre care enumerăm cuvintele, dansul, pictura, sculptura, modelajul, muzica, teatrul, miÈ™carea, colajul È™i jocurile de umbre.

educatorul este mentor È™i ghid pentru fiecare copil, fiind un observator al nevoilor È™i înclinaÈ›iilor copilului.

mediul reprezintă al treilea profesor, mediul înconjurător fiind aranjat în aÈ™a manieră încât să încurajeze explorarea È™i învățarea

copilul învață prin cele 100 de limbaje, copiilor li se pun la dispoziÈ›ie activități variate din diverse domenii prin care sunt încurajaÈ›i să-È™i dezvolte creativitatea, socializarea, încrederea în sine, totodată acumuland informaÈ›ii utile pentru a creÈ™te echilibrat 

Pe lângă principiile Reggio Emilia, ImagiNation integrează practic play-based È™i story-based learning,  deoarece considerăm ca la această vârstă copiii învață jucându-se iar poveÈ™tile reprezintă modalitatea principală prin care dezvoltăm limbajul È™i creativitatea copiilor.

Activitățile din cadrul programului sunt realizate în acord cu aceste principii È™i se vor desfășura în regim bilingv engleză-română.

IMG_9959.jpg
Reggio Emilia

În ochii copiilor, nicio zi nu seamănă cu alta È™i ne străduim să îi oferim fiecăruia posibilitatea de a explora, de a creÈ™te, a comunica sau a se juca È™i învăța în ritmul propriu. Pentru ca aceste lucruri să se întâmple, copiii au nevoie È™i de predictibilitate È™i o rutină a principalelor momente ale zilei.

Fiecare săptămână se finalizează cu un proiect în funcÈ›ie de tematica abordată în acea săptămână. 
Pe parcursul săptămânii vor fi incluse ateliere tematice, specifice abordării Reggio Emilia.

Pas cu pas, zâmbet cu zambet, zi după zi, viziunea noastră se conturează  în cadrul acestor zile pline de imaginaÈ›ie.
07:30 – 08:30         Triajul epidemiologic È™i primirea copiilor
08:30 – 09:00         Micul Dejun în interior/exterior (adaptat în funcÈ›ie de anotimp)
09:00 – 09:15         Întâlnirea de dimineață (interior)salutul, prezenÈ›a, inviorarea
09:15 – 09:30         Igiena personală
09:30 – 09:45         Povestea zilei (în interior )
09:45 – 10.00         Activități ghidate în interior/exterior (adaptat în funcÈ›ie de anotimp)
10.00 – 10.30         Gustare de fructe în interior/exterior (adaptat în funcÈ›ie de anotimp)
10:30 – 11:00         Activități pe domenii experienÈ›iale în interior / sau activități tip proiect
11:00 – 12:00         Activități pe centre de interes în exterior
11:30 – 12:00         Igienă personală
12:00 – 12:30         Masa de pranz în interior/exterior (adaptat în funcÈ›ie de anotimp/vreme)
12:45 – 15:00         Odihnă
15:00 – 15:30         Igienă personală
15:30 – 16:00         Gustare în interior/exterior
16:00 – 17:30         Activități în aer liber/ jocuri È™i activități recreative
17:30                       Plecarea copiilor acasă

O zi la noi

O zi la noi
bottom of page